Home About me

About me


ENGLISH

Hi everybody! Welcome to my blog, I’d like to share some more informations about me.

My name is Eleonora and I’m the founder of The Fashion Screen.

You may want to know something more about me and why did I start this blog?

Well, The Fashion Screen is a combination of my two great passions: Fashion and Cinema.

First of all, I’m Italian (from Rome) of German and Russian origins. I started modeling very young, at the age of 14, in Italy. My parents were classical dancers at the Opera of Rome, my Mother was a First Ballerina, and my Aunts and Grandparents all painters. So, my family is composed by Artists, people that live for what they are passionate about. For years, I sketched and put photos taken from fashion magazines on collages and so I did a summer course in fashion design at the age of 16 in the well known “Saint Martin’s school” in London. When I was 17, I moved to Paris to study fashion design in a fabulous school, called L’Ecole de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne. I discovered the real Haute Couture, the basics of making clothes, not just the design. While studying, I had the opportunity to do internships at Dior and Lagerfeld Gallery, and also be an assistant stylist on many important fashion shootings sets, like Moschino, Diesel.

Then my life changed for a while because, driven by my stream of emotions, I enrolled a drama school in Paris called Les Cours Florent. I found myself in a very particular position, new feelings, a sense of being complete. I moved to Los Angeles to study acting at The Lee Strasberg Institute, then to NYC, then back to Rome, Italy, where I started to work as an actress in movies and tv series and started modeling again. I also directed two short movies, and video arts. I really love movies. (Check my resumé here)

I started with a Youtube channel where I help young girls pursuing their dream in the fashion/show business called Eleonora Moda. One day, I thought that having a place where to put my ideas and sharing with other readers my feelings about fashion and cinema, wasn’t a bad thought! So, that’s it, I created this blog: The Fashion Screen.

This year, I’ve been the Fashion Tutor in an important Italian tv program called Detto Fatto on Rai Due, where I weekly shared the new trends and created a mini fashion show with 6 different looks. Every time is something different and really exciting.

Thanks for your support!

Eleonora Albrecht

My collaborations – Le mie collaborazioni:

brands

ITALIAN:

Ciao a tutti! Benvenuti sul mio blog. Vorrei condividere con voi alcune informazioni su di me. Il mio nome è Eleonora e io sono la fondatrice di The Fashion Screen. Perché ho iniziato questo blog ? Bene, The Fashion Screen è una combinazione delle mie due grandi passioni: moda e cinema. 

Prima di tutto, sono italiana (di Roma) di origini tedesche e russe. Ho iniziato come modella molto giovane, all’età di 14 anni, in Italia. I miei genitori erano ballerini classici al Teatro dell’Opera di Roma, mia madre era una prima ballerina e le mie zie e nonni tutti i pittori. Quindi, la mia famiglia è composta da artisti, persone che vivono per le loro passioni. Per anni, ho disegnato e fatto collage con le foto prese da riviste di moda; così ho fatto un corso estivo di fashion design, all’età di 16 nella famosa scuola “San Martin’s” di Londra. Quando avevo 17 anni , mi sono trasferita a Parigi per studiare fashion design in una scuola favolosa, chiamata L’Ecole de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne . Ho scoperto la vera Alta moda, le basi per fare i vestiti, non solo il design . Durante gli studi , ho avuto l’opportunità di fare degli stage presso Dior e Lagerfeld Gallery, e anche essere un’assistente stilista su vari set importanti fotografici, come Moschino, Diesel.

Poi la mia vita è cambiata per un po’ perché, spinta da un flusso di emozioni, mi sono iscritta in una scuola di recitazione a Parigi, chiamata Les Cours Florent. Ero in una posizione molto particolare, nuovi sentimenti, la sensazione di essere completa. Mi sono trasferita a Los Angeles per studiare recitazione al The Lee Strasberg Institute, poi a New York, poi di nuovo a Roma, dove ho iniziato a lavorare come attrice in film e serie tv e anche come modella. Ho anche diretto due cortometraggi, e le video arts.  (Puoi vedere il mio curriculum qui) Ho iniziato con un canale Youtube dove aiuto le ragazze giovani che inseguono il loro sogno nel mondo della moda e spettacolo chiamato Eleonora Moda. Un giorno, ho pensato che avere un posto dove mettere le mie idee e condividerle con altri lettori i miei sentimenti per la moda e il cinema, non sarebbe stato male! Quindi, questo è tutto, ho creato questo blog: The Fashion Screen. Quest’anno, sono anche stata la Tutor di moda in un importante programma televisivo italiano chiamato Detto Fatto su Rai Due, dove condividevo ogni settimana le nuove tendenze e creavo una mini sfilata di moda con sei diversi look. Ogni volta è qualcosa di diverso e davvero emozionante.

Grazie per il sostegno!

Eleonora Albrecht

Leave a Reply

Theme developed by TouchSize - Premium WordPress Themes and Websites